maandag 21 oktober 2013

Verbetering van het baan record SidetrackSlotracing Testtrack


Vorige week werd ons "oude" baanrecord dan toch verbeterd door Ron, met een mooie tijd van 9.406 sec. Hij ging er echt voor, en dat bleek: zijn NSR Mosler vloog bijna over de baan. Vandaag was Ron nog met verlof, dus heb ik onze aspirant racer Sander gevraagd of hij zin had om te slotracen in de lunchpauze. Nou dat was niet tegen dovemans oren gezegd, want Sander heeft het virus nu ook aardig te pakken. Sander probeerde met een McLaren Ninco kapje bovenop een HRS onderstel onder de 11 sec. te rijden. Vandaag heb ik hem een Ninco Mercedes CLK GT1 met een King 21 motor van NSR te leen gegeven, en met resultaat: hij heeft diverse keren zijn persoonlijke tijd verbeterd.                                                                                               



Zijn snelste tijd ligt nu rond de 10.7 sec.; een hele vooruitgang dus.                                                       Zelf heb ik mijn NSR Mosler ook maar weer eens op de baan gezet. Vorige week had ik 'm op de baan van SRA getest, nadat ik wat gewicht had toegevoegd onder de vooras. Na een aantal rondjes reed ik in de 8.4 seconden. Niet echt snel vond ik zelf, maar mijn auto lag als een huis op de baan. Vandaag dus op onze testbaan geprobeerd om het baanrecord van Ron te evenaren. Na 2 rondjes gereden te hebben zat ik al onder de tijd van mijn collega en racemaatje. Dat kon nog leuk worden dacht ik, dus het gas maar helemaal ingedrukt, met als eerste resultaat een 9.254 sec.

Voor mijn gevoel zat er echter nog veel meer in, dus even de bandjes afgeplakt op de rol tape en opnieuw jagen naar een tijdverbetering. Die kwam er al snel aan: een mooie 9.169 seconde en het kon nog beter. De ronde erna reed ik in 9.161 seconde over het Ninco asfalt; nu was het tijd om te stoppen! Sander kreeg helemaal de kriebels van mij, dus heb ik maar weer een FLY Porsche 911 Evo 3 gepakt om de laatste rondjes uit te rijden en om af te koelen. Ron/Dennis, ik hoop dat jullie flink aan de bak moeten om deze tijd te verbeteren en Sander.....ga zo door kerel, je gaat steeds sneller en beter rijden.   


Geen opmerkingen: